Yritysseteli

Yritysseteli 2024 ohje

Kesätyöseteli voidaan harkinnanvaraisesti myöntää myös 4H-yrittäjälle yrityssetelinä kannustamaan nuoria alkuun yrittäjyydessä ja itsensä työllistämisessä. 4H-yrityksen kautta nuori oppii yritteliästä asennetta työelämässä ja voi työllistää itse itsensä esimerkiksi kesällä. 4H-yrityksen myynti voi olla vuodessa 50–7000 euroa. Toiminnassa noudatetaan valtakunnallista 4H -yrittäjämallia, jossa nuori saa 4H-yrityskurssilla tarvittavat tiedot 4H-yrityksen toimintaan.

Yrityssetelin myöntämisen ehdot

• harkinnanvaraisen 4H-yrityksen yrityssetelin myöntämisen edellytyksenä on, että nuori on 16–19-vuotias askolalainen ja hän on osallistunut yrittäjyyteen liittyvään valmennukseen (4H-yrityskurssi tai muu vastaava valmennus)
  • Nuoren pitää perustaa uusi 4H-yritys.

Yrityssetelin käyttöohje

• Nuori toimittaa kuntaan hallintojohtajalle liiketoimintasuunnitelman sekä suunnitelman yrityssetelin käytöstä
  • 4H-yrittäjä tienaa toiminnassaan vähintään 250 euroa 1.3.–30.9.2024 välisenä aikana, jonka lisäksi tuki on mahdollista saada. Hallintojohtajalle tulee toimittaa kirjanpitoraportti, josta käy ilmi liikevaihto
  • Tukea ei makseta, jos nuoresta maksetaan kesätyöllistämistukea jollekin yritykselle tai yhdistykselle tai hänellä on muu työpaikka.