Starttipaja

Nuorten starttipajatoiminnan tavoitteena on valmennuksen avulla parantaa nuoren valmiuksia päästä koulutukseen, suorittaa koulutus loppuun ja päästä avoimille työmarkkinoille tai muuhun tarvitsemaansa palveluun. Starttipajatoiminnan tarkoituksena on parantaa nuoren elämänhallintataitoja sekä edistää hänen kasvuaan, itsenäistymistään ja osallisuuttaan yhteiskunnassa. Nuori valmentautuu tekemällä työtä tai työtoimintaa omien edellytystensä mukaan. Starttipaja on tarkoitettu 17-29-vuotiaille nuorille, jotka ovat matkalla työelämään tai opintoihin. Starttipajalla edetään yksilöllisen valmennussuunnitelman mukaisesti.

Starttipajalle ohjaudutaan etsivän nuoristyön, TE-toimiston tai sosiaalityön kautta. Voit myös ottaa itse suoraan yhteyttä työllisyyskoordinaattoriin, mikäli koet tarvitsevasi tukea mihin tahansa työelämään, opiskeluun, terveyteen tai itsenäistymiseen liittyvään asiaan. Autamme ja osaamme ohjata sinut tarvittaessa oikeaan palveluun.