Työllisyyspalvelut

Askolan työllisyysyksikkö palvelee asiakkaita kirkonkylällä Kohtaamossa. Työllisyysyksikkö auttaa ja tukee kaikissa työllistymiseen liittyvissä asioissa.

Jos tarvitset apua työnhakuasiakirjojen (CV:n ja hakemuksen luonti) päivittämisessä, ota yhteyttä työllisyyskoordinaattoriin, niin varataan sinulle aika. Voit myös seurata ilmoituksia kunnan nettisivuilla ja Facebookissa tulevista ryhmämuotoisista tapahtumista, joissa pääset päivittämään hakemusasiakirjasi.

Työllisyysyksikössä toimii aikuisten työpaja ja nuorten starttipaja. Pajalle tullaan työkokeilusopimuksella. Työkokeilun ajalta saat työttömyysetuutta ja KELA:n maksamaa kulukorvausta sekä mahdollisesti korotusosan työttömyysetuuteesi.

Kohtaamon tiloissa toimii hyvinvointialueen järjestämänä palveluna kuntouttava työtoiminta. Kuntouttava työtoiminta on työllistymistä edistävää palvelua ja osallistumiseen tarvitset aktivointisuunnitelman, joka tehdään yhteistyössä TE-toimiston ja sosiaalityön kanssa.

Tutustu myös Pajakirppikseen ja hävikkiruokatoimintaan!