Ankkuritoiminta

Toiminta on suunnattu nuorten hyvinvoinnin edistämiseen ja rikosten ennaltaehkäisemiseen.

Pääkohderyhmänä ovat alle 15-vuotiaat, jotka ovat tehneet rikoksen tai heitä epäillään rikoksesta, ovat käyttäneet päihteitä ja tarvitsevat moniammatillista tukea elämäntilanteessaan (15-17-vuotiaat harkinnan mukaan).

Ankkuritoiminta perustuu nuoren osallisuuden ja itsemääräämisoikeuden ja yksityisyyden suojan kunnioittamiseen.

Ankkuritoiminnan tarkoituksena on varhaisen vaiheen nuorten hyvinvoinnin edistäminen ja rikosten ennalta ehkäiseminen.

Ankkuritoiminnan tarkoitus on auttaa nuorta nuorten risteyskohdassa, jossa nuori voi valita vielä toisin.

Ankkuritoimintaa toteutetaan moniammatillisessa ankkuritiimissä. Mukana poliisi, poliisin sosiaalityöntekijä, psykiatrinen sairaanhoitaja ja etsivänuorisotyöntekijä. Moniammatillinen tiimi tapaa nuoren ja hänen huoltajansa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta nuorta voidaan tukea tarkoituksenmukaisesti ja tarvittaessa ohjata oikean avun ja tuen piiriin.

Itäinen Ankkuritiimi puhuttaa Askolalaiset nuoret parillisen viikon keskiviikkona Porvoon poliisiasemalla.