Puolukka

päiväkoti puolukka ulkoa kuvattuna: vaalea puinen rakennus, jonka pihassa kiipeilytorni, keinuja ja aitoja

Päiväkoti Puolukka toimii Askolan kirkonkylässä, vuonna 2010 remontoiduissa kodikkaissa tiloissa. Päiväkodissamme on 34 hoitopaikkaa ja toimimme sisarusryhmänä joustavilla aukioloajoilla, 05.30–22.00 perheiden tarpeiden mukaan, myös viikonloppuisin Meidät voi nähdä seikkailemassa mm. läheisissä metsissä, pelloilla ja puistossa tai tavata kirjastossa. Lähellä olevia yhteistyökumppaneitamme ovat päiväkoti Karpalo ja Askolan seurakunta.

Meille Puolukassa on tärkeää lapsen lämmin kohtaaminen, katsekontakti, kuunteleminen ja kuulluksi tuleminen sekä hyvä yhteistyö vanhempien kanssa. Korostamme arjen yhdessäolossa sosiaalisten taitojen harjoittelua, lapsilähtöistä leikkiä ja pienryhmätoimintaa. Oppimisen perusasioita ovat yhdessä tekeminen, kokeminen, tutkiminen, ilmaiseminen ja ihmetteleminen. Kiitämme ja rohkaisemme, etsimme ja löydämme vahvuuksia, iloitsemme oivalluksista – niin yhdessä kuin yksilöinä.