Askolan koulu, alakoulu

Askolan alakoulu, vaaleanruskeaa, keltaista ja vaaleansinistä sävyä. Ulkoapäin kuvattu, ikkunoita ja pääsisäänkäynti.

Askolan alakoulu sijaitsee kauniissa jokimaisemassa yläkoulun, tulevan lukion ja Askola Areenan läheisyydessä. Koulussamme on 11 opetusryhmää, joista kolme on erityisen tuen pienluokkia. Hyödynnämme opetuksessa opettajien erityisosaamista yli luokkarajojen. Ominaista koulullemme on yhteisöllisyys ja ryhmien välinen yhteistyö.

Vanhempainyhdistys on tiiviisti mukana koulun toiminnassa mahdollistaen erilaisia tapahtumia ja retkiä kouluarkeen. Koulussamme toimii myös useita kerhoja.

Uudet vuonna 2018 käyttöön otetut, avarat ja muunneltavat opetustilat mahdollistavat monimuotoisen ja eriyttävän oppimisen. Luonnon läheisyys mahdollistaa oppimisen lähiympäristössä. Koulussamme on kirjasto sekä nykyaikainen digilaitteisto. Teemme yhteistyötä yläkoulun ja esiopetuksen kanssa.