Saavutettavuusseloste

Tämä on Askolan kunnan saavutettavuusseloste. Askolan kunta pyrkii takaamaan verkkosivustonsa saavutettavuuden digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain mukaisesti.

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.askola.fi ja on päivitetty 10.3.2024. Palvelun saavutettavuuden olemme arvioineet itse. Askolan kunta tilaa ulkopuoliselta toimijalta verkkosivuston saavutettavuustarkistuksen vuoden 2024 aikana, ja sitoutuu korjaamaan siinä esiin tulevat puutteet 2024–2025 aikana.

Vaatimustenmukaisuus

Verkkosivusto täyttää teknisesti ja visuaalisesti AA-tason saavutettavuusvaatimukset Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1.

Ei-saavutettava sisältö

Verkkosivusto sisältää joitain pdf-tiedostoja, jotka eivät ole saavutettavia. Nämä muokataan saavutettaviksi vuoden 2024 loppuun mennessä.

Nämä ovat:

• Askolan kunnan vesi- ja jätevesitaksat
  • Hallintosääntö
  • Tilinpäätös 2022
  • Talousarvio 2024 ja taloussuunnitelma 2025–2026

Sivustolla voi olla muiden ulkopuolisten tahojen Tapahtumat-palvelussa julkaisemia sisältöjä, jotka eivät ole palveluntarjoajan itsensä tuottamia, rahoittamia tai valvomia sisältöjä.

Sivustolla on linkkejä ulkopuolisille verkkosivustoille ja verkkopalveluihin, jotka eivät ole palveluntarjoajan itsensä tuottamia, rahoittamia tai valvomia sisältöjä.

Sivustolla on karttoja, joita ei ole tarkoitettu navigointikäyttöön kuten esimerkiksi kaava- ja tonttikartat.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen?

Ilmoita tästä meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi: askola@askola.fi tai puhelimitse (019) 5291 00.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, annathan ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto