Olkkari ja osallisuus

Kuntalaistemme Kohtaamossa sijaitseva yhteinen olohuonetila, kotoisammin ”olkkari” avasi ovensa askolalaisille syyskuussa 2023. Olkkariin voi poiketa vaikkapa kauppa-asioiden lomassa kahville, lukemaan lehtiä tai ratkomaan yhteispalapeliä. Siellä on mahdollista tavata muita kuntalaisia ja viettää aikaa yhdessä esimerkiksi lautapelejä pelaillen. Olkkariin ovat tervetulleita kaikki ”vauvasta vaariin”. Tiloista löytyy pieni lasten nurkkaus perheen pienimpien iloksi. Olkkarissa käy myös vierailijoita mm. järjestöistä, kunnan palvelualueilta ja eri hankkeista kertomassa omasta toiminnastaan, tapahtumista tai jostakin tietystä teemasta. Jokainen voi myös silloin osallistua itselleen sopivalla tavalla.

olohuone Askolan Kohtaamossa. Kuvassa punainen ja ruskea sohva ja leikkinurkkaus sekä jalkalamppu
Kuva yhteisestä olkkarista, jonne voi piipahtaa tapaamaan muita vaikkapa kauppareissun yhteydessä.

Olkkarin ja erillisen kokoustilan vuokraaminen

Olkkaria ja sen vieressä olevaa erillistä kokoustilaa (koko noin 60 m²) voivat varata omaan käyttöönsä maksutta paikalliset järjestöt, yhdistykset ja seurat.

Myös yritykset ja Askolan ulkopuoliset järjestöt sekä seurat voivat vuokrata tilaa korvausta vastaan seuraavasti:

• Vuokrahinta 10 eur/tunti, alv 0 (alv 24 %, 12,40 €/h) alle 6 tunnin käyttökerralta/tila
  • Mikäli tilavaraus ylittää yli 6 tuntia, peritään vuorokausimaksu 60 eur/vrk, alv 0 (alv 24 %, 74,40 eur/vrk).

Tila on varattavissa arkena klo 21.00 asti. Viikonloppuvarauksista neuvotellaan erikseen.

Erillisessä kokoustilassa voi pitää mm. erilaisia palavereja, tapaamisia ja tapahtumia. Huoneeseen mahtuu noin 30 henkeä ja tila on muokattavissa esimerkiksi liikuntaryhmän tapahtumiin. Tilassa on vesipiste, kahvin- ja vedenkeitin, jääkaappi sekä videotykki.

Kohtaamossa toimivalta työ- ja starttipajalta voi tilata kahvileivät ja muut kokoustarjoilut korvausta vastaan. Tiloista löytyvät wc-tilat (myös esteetön wc).

Ilmoita viestissäsi varattava päivämäärä, kellonaika, henkilömäärä ja yhteyshenkilö.

Ehdot

• Tilan varaamisesta tehdään kirjallinen sopimus, jossa yhteyshenkilö sitoutuu huolehtimaan tilan käytöstä ja siisteydestä sopimuksessa sovitulla tavalla.
  • Iltakäyttöä varten sovitaan myös avaimen luovutuksesta.
  • Tilaa ei vuokrata yksityiseen käyttöön esimerkiksi yksityistilaisuuksien tai juhlien järjestämiseen.