Lukioon hakevalle

Lukiomme on hyvän hengen lähilukio, joka tarjoaa hyvät verkostot kohti kansainvälisyyttä, korkeakouluja ja työelämää. Meillä on opiskelijoita Askolan lisäksi monesta ympäryskunnasta. Askolan lukioon haetaan toisen asteen yhteishaun kautta helmi-maaliskuussa. Kysy lisätietoa oman koulusi opolta tai ole yhteydessä suoraan meihin.

Tutustu lukuvuoden 2023-2024 ainevalintakorttiin

Lukiokannettavat opiskelijoiden käyttöön

Uudet opiskelijamme saavat syksystä 2022 alkaen maksutta käyttöön lukiolaiskannettavat opiskelun ajaksi. Omaa tietokonetta ei siis tarvitse lukio-opintoja varten ostaa.

Bookbeat opiskelijoille ilmaiseksi

Veikko Pohjanpellon säätiö tarjoaa Askolan lukion opiskelijoiden käyttöön Bookbeat-äänikirjapalvelun. Kukin opiskelija saa oman tilin, jonka kautta on vaivatonta etsiä luettavaa niin opintoihin liittyen kuin vapaa-ajallakin.

Itä-Uudenmaan urheiluakatemia

Aktiivisesti urheilevalla Askolan lukion opiskelijalla on mahdollisuus hakea mukaan Itä-Uudenmaan urheiluakatemiaan.