Askolassa tapahtuu!

Aloittaessani Askolan kunnan viestintätehtävissä huhtikuussa 2023 kiinnitin heti huomiota kunnan asukkaiden, yhteisöjen, yhdistysten, kerhojen, kylien ja kaikkien muidenkin toimijoiden aktiivisuuteen. Jo ensimmäisistä työpäivistä lähtien sähköpostiin alkoi kilahdella mitä erilaisimpia tapahtumailmoituksia.

Edelleen ihastelen kuntamme vapaaehtoistoiminnan vilkkautta. Yhteinen tekeminen, osallistuminen ja toistemme kohtaaminen ovatkin minusta Askolan hienoimpia piirteitä. Jokaiselle halukkaalle on tarjolla kaikenlaista tekemistä ja menemistä. Kenenkään ei tarvitse jäädä yksin, vaan kaikki voivat halutessaan osallistua johonkin. Ihan niin kuin maaseudulla on aiemminkin ollut ja kuuluisi minusta jatkossakin olla.

Tätä erityispiirrettämme meidän kannattaa vaalia ja sitä edelleen vahvistaa. Ota rohkeasti yhteyttä, kun olet suunnittelemassa tai järjestämässä jotain tapahtumaa. Mietitään yhdessä, miten kunta voisi mukaan tulla ja tapahtumaa myös viestinnällisesti tukea. Ja muistathan, että tapahtumatiedot ja -ilmoitukset voi nyt suoraan itse ilmoittaa verkkosivuillamme. Kannattaa hyödyntää tätä mahdollisuutta!

Brändiuudistus tuo kunnan näkyvyydelle ja tunnettuudelle huikeasti lisätehoja. Uusi, moderni, raikas, lämmin ja ennen kaikkea yhtenäinen visuaalinen ilme vahvistaa sanomaamme myös kunnan ulkopuolella. Paljon on kuitenkin tekemistä vielä uuden brändin esille tuomisessa. Mutta yhdessä onnistumme tässäkin ihan varmasti.

Pidetään yhteyttä!

Pirjo Lokka