Briljantteja brändejä ja nerokkaita liikeideoita

koulun liikuntasali, jossa pöytiä

Askolan yläkoulun ysiluokkalaiset esittelivät pe 17.5.2024 keksimiään liikeideoita koulun yrittäjyysmessuilla. Bisnesideoiden ja brändinrakentamisen lisäksi oppilaat olivat itse suunnitelleet & tuottaneet kaikki markkinointikanavat ja -materiaalit sekä rakentaneet messutapahtuman esittelypisteensä. Yrittäjyysmessut ovat osa Askolan yläkoulun jo perinteeksi muodostunutta yrittäjyyskurssia, joka tarjoaa nuorille hienolla ja konkreettisella tavalla kosketuksen yrittäjyyteen.

Valinnat eivät olleet lainkaan helppoja, koska kaikki olivat panostaneet päivään, yritysideaan ja esittelyyn todella kiitettävästi. Paikalla ollut Askolan ja Pukkilan kunnan edustajista muodostunut raati valitsi kuitenkin voittajat seuraavasti:

Sija 1: Uustyle Oy

Perustelu: uniikki idea, monelle varmasti erittäin mieluisa palvelu, hyvä esittely.

Sija 2: The Osu! House & R&SR Center

Perustelu: Ajankohtaisen yritysidean lisäksi tässä konseptissa mainittavaa erinomainen kahden yrityksen välinen yhteistyö.

Sija 3: Lyma

Perustelu: Erittäin hieno idea, tarkkaan valittu kohderyhmä, tuote valmistettiin asiakkaalle räätälöidysti paikan päällä.

Kunniamaininta meni yritykselle nimeltä Hohtava Pinta Oy.

tyttöjä pöydän ääressä istumassa

1. sija  Uustyle helpottaa ihmisten jokapäiväisiä asukriisejä ja auttaa ihmisiä löytämään oman tyylinsä. Rekisteröimällä vaatteensa sovellukseen se muodostaa vaatteistasi uusia upeita asukokonaisuuksia. Ryhmä kannustaa kierrättämään ja arvostaa vaatteiden monikäyttöisyyttä.

kaksi poikaa pöydän ääressä
2. sija The Osu! tarjoaa rentoutumiseen ja paineiden purkuun palveluja ja R & SR Center vuokraa toimitiloja.

3. sijan saaneen Lyman edustajat halusivat esiintyä raadille ilman kameraa 🙂 Lyma kehottaa asiakkaitaan elää maagiset muistot uudelleen Lyman korujen avulla. Korun helmien värit ilmaisevat merkityksiä seuraavasti: keltainen=ilo, punainen=viha, sininen=suru, vihreä=inho, liila=pelko.

Muut yritysideat ja yritykset löytyvät somekanavistamme.