Kaunis piha -kilpailu alkoi: hyvinvointia itselle ja muille – osallistu kilpailuun!

Onko sinulla piha, joka tuottaa iloa ja hyvinvointia itsellesi tai ilahduttaako jonkun toisen kaunis pihapiiri sinua erityisesti? Kerro siitä muillekin ja osallistu Askolan kaunein piha -kilpailuun!

kukkaketo, joissa punaisia, keltaisia, violetteja, sinisiä kukkia

Kilpailuaika: 1.6.-9.8.2024

Kauniista ja viihtyisästä pihapiiristä voi nauttia itse ja samalla se luo hyvinvointia myös naapurustolle ja ohikulkijoille. Luonnon kauneus jo itsessään edistää terveyttä ja hyvinvointia. Lisäksi luonto tarjoaa aisteillemme monenlaisia virikkeitä; tuoksuja, värejä, tuntemuksia, joilla on muun muassa stressiä vähentäviä ja mielialaa parantavia vaikutuksia. Tämän vuoden kilpailun teemana onkin kaunis piha – hyvinvointia itselle ja muille.

Säännöt:

• Kilpailutapahtuman järjestää Askolan kunta.
  • Osallistumisaika on 1.6.-9.8.2024.
  • Raati koostuu kuntalaisista.
  • Pääpalkintona on puutarhuri Anne Töllikön suunnitelma uudelle pihahankkeellesi, arvo noin 500 euroa.
  • Kilpailuun voivat osallistua kaikki yksityispihat, myös mökkipihat, parvekkeet ja patiot.
  • Pihan tunnelma voi yhtä lailla olla persoonallisen boheemi, rento, moderni, perinteinen tai vaikkapa loppuun asti viimeistelty.
  • Kilpailuun voi ilmoittautua itse tai joku toinen voi ilmoittaa esimerkiksi naapurin pihan (lupa kysyttävä ennen ilmoittamista).
  • Lomakkeen liitteeksi tulee lisätä kuvia (max 5 kpl) tai video pihasta sekä perustelut, miksi piha on kaunein ja viihtyisin.
  • Raati valitsee kuvien ja tarinoiden perusteella kohteet, joita he käyvät katsomassa.
  • Katselmusten perusteella raati valitsee palkittavat pihat.
  • Palkintojenjako Monninkylän torilla elokuussa (huom! tarkempi aika myöhemmin)

Ilmoittautumislomake aukeaa 1.6.2024

Paperisia ilmoittautumislomakkeita löytyy Askolan pääkirjastosta (Pappilantie 2), ja lomakkeet voi palauttaa kirjastossa olevaan palautuslaatikkoon.

Ari Forsberg, kilpailuraadin puheenjohtaja
ari.forsberg@askola.fi