Syysterveisiä kirjastosta!

Syyskausi on alkanut ja se tuo mukanaan kaikkea uutta ja mukavaa myös kirjaston ja kulttuurin osalta.

Omatoimikirjasto otetaan käyttöön syksyn aikana heti kun olemme saaneet kaikki tarvittavat koneet ja järjestelmät toimimaan yhteen.

Pääkirjaston asiakaspalveluajat ovat toistaiseksi seuraavat: maanantaisin klo 13–19, tiistaisin suljettu, keskiviikkoisin klo 12–17, torstaisin ja perjantaisin klo 10–15.
Monninkylän kirjasto on auki joka toinen tiistai klo 9–13 (parilliset viikot) 20.8. alkaen.

Keskitymme erityisesti koulukirjastotyöhön sekä yhteistyöhön kirjaston, kodin ja koulun välillä. Koulukirjastoissa käymme säännöllisesti niin, että jokaisella askolalaisella alakoululaisella on mahdollisuus käyttää kirjaston palveluita ainakin kerran kuukaudessa. Se on panostus tulevaisuuteen ja lasten lukutaidon ja lukuinnon edistämiseen. Askolalaiset koululaiset käyttävät kirjastossa asioidessaan omaa kirjastokorttiaan ja heidät opetetaan kirjaston käyttäjiksi.

Onko sinun kirjastokorttisi ajan tasalla? Jos sinulla ei ole vielä kirjastokorttia, ota henkilöllisyystodistus mukaan ja täytä kirjastokorttihakemus kirjastossa. Saat myös kirjastokorttiin liitetyn pin-koodin, jota tarvitset verkkokirjastossa, itsepalveluautomaatilla sekä päästäksesi sisälle omatoimikirjastoon. Kirjaston henkilökunta neuvoo ja opastaa ja kertoo mitä kaikkea kirjastokortilla saat. Kirjastossa sinua palvelevat kirjastonjohtaja Keth, kirjastonhoitaja David sekä kirjastovirkailijat Sohvi ja Anssi.

Kirjaston syyskauden tapahtumat löydät tapahtumakalenterista!

Täällä olemme asiakkaita varten, tervetuloa kirjastoon!