Perinnepäivä Prestbackassa 18.7.

18.07.2024 - 18.07.2024 Prestbackan kartano

Perinnepäivä järjestetään jälleen Askolan Särkijärvellä Prestbackan kartanolla torstaina 18.7.2024 kello 16 – 20.

Teemana on tällä kertaa  kala ja vesi, joihin liittyviä kylältä löytyviä esineitä, niin uutta kuin vanhaa,  on esillä,  lisäksi on työnäytöksiä (mm. veneen tervausta)  ja toimintaa myös lapsille. Aiempina vuosinahan kävijämäärät ovat alkaneet lähestyä jopa tuhatta ja kävijöitä on tullut niin läheltä kuin melko kaukaakin.

Järjestäjinä ovat Askolan Itäpuolen Maaseutuseura ja Huuvarin-Särkijärven Nuorisoseura. Piha-alueella on myös maaseutuseuran kahvio ja suurempaan nälkään voi ostaa Prestbackan valmistaman keittolounaan.  Omenatarhassa on  nuorisoseuran organisoima kesätori  arpajaisineen.

Myyntipaikoista kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä Satu Snirviin: satu.snirvi@gmail.com tai 040 566 0691.

Lisätietoja tulee, kun ohjelma tarkentuu, niistä ilmoitetaan  paikallislehdissä ja Facessa (Askola foorumi, Huuvari-Särkijärvi).