TE-palveluista tulee kunnan palveluita 1.1.2025 alkaen

Ensi vuoden alusta lähtien työ- ja elinkeinopalvelut eli TE-palvelut siirtyvät kuntien tehtäväksi. Samalla valtion työ- ja elinkeinotoimistot eli TE-toimistot lakkautetaan.

Porvoon työllisyysalueen kuva. Neljä ihmistä pöydän ääressä. Pöydällä kannettava tietokone
kuvituskuva: Porvoon työllisyysalue

Työvoimapalveluista tulee osa jokaisen kunnan peruspalveluja, samaan tapaan kuin esimerkiksi kasvatukseen ja opetukseen tai asumiseen sekä elinympäristöön liittyvät palvelut. Kaikki henkilö- että yritysasiakkaat saavat halutessaan neuvontaa ja ohjausta työnhakuun, työntekijöiden rekrytointiin ja osaamisen kehittämiseen.

Porvoon työllisyysalueen logo. Kuvassa lukee Porvoon työllisyysalue ja kuvassa on koristeellisia elementtejä.
Porvoon työllisyysalueen tunnus

Järjestämme Askolan kunnan työvoimapalvelut yhdessä Lapinjärven, Loviisan, Myrskylän, Porvoon ja Pukkilan kanssa. Yhdessä muodostamme Porvoon työllisyysalue -nimisen työllisyysalueen. Porvoo toimii vastuukuntana ja johtaa työllisyysalueen toiminnan valmistelua. Tutustu  Porvoon työllisyysalueen verkkosivuihin.

Mitä uudistus tarkoittaa?

Jos olet jo TE-palvelujen asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä, vaikka palveluntarjoaja vaihtuu vuodenvaihteessa. Saat kaikki palvelut 1.1.2025 alkaen suoraan omasta kunnasta.  Kunta palvelee myös yrittäjiä, esimerkiksi työvoiman hankinnassa.

Tiedotamme asiasta pitkin syksyä kotisivuillamme ja somekanavissamme. Jos haluat tietää enemmän jo nyt, ota rohkeasti yhteyttä Askolan kunnan työllisyyskoordinaattori Titta Härkäseen – kerromme mielellämme lisää myös henkilökohtaisesti!