Lukio

Askolan lukio on yleislukio, joka pienen kokonsa ansiosta pystyy turvaamaan oppilailleen yksilöllisen ja turvallisen oppimisympäristön rauhallisessa miljöössä 16 km Porvoosta pohjoiseen. Lukuvuonna 2023-2024 Askolan lukiossa opiskelee noin 125 opiskelijaa.

Askolan lukion opiskelijoita tukeva Veikko Pohjanpellon säätiö tarjoaa avustuksia ja etuuksia opiskelijoille mm. ilmaisia oppimateriaaleja, muhkeita stipendejä ja tukea kansainväliseen liikkuvuuteen.

Ennen kaikkea Askolan lukiossa saa laadukasta opetusta. Monipuolinen kurssitarjonta mahdollistaa yksilölliset oppimispolut. Opiskelijakunta luo tiiviin yhteisön, johon on helppo tulla. Askolan lukio toimii  yhteistyössä Careerian ja Porvoon Haaga Helian kanssa; lukio-opiskelijat voivat suorittaa korkeakouluihin hyväksi luettavia opintoja Haaga Heliassa väyläopintoina. Kahden tutkinnon tekijät saavat sekä yleissivistävän että ammatillisen väylän jatko-opintoihin ja työhön.

Askolan lukio on hyvän hengen lähilukio, joka tarjoaa hyvät verkostot kohti kansainvälisyyttä, korkeakouluja ja työelämää.

Kuluvan lukuvuoden ainevalintakortista näet, millaisia opintoja kuluvana vuonna on tarjolla. Aineenvalintakortti päivitetään keväällä vastaamaan ensi lukuvuoden tilannetta.

Lukion päivittäistä toimintaa voi seurata somekanaviemme kautta:

Askolan lukioon 2024 valitut opiskelijat

Aaltonen Saaga Amanda