Ikäihmisten virkistyspäivää vietettiin aurinkoisessa säässä Tuomirannassa

Perinteeksi muodostunutta virkistyspäivää vietettiin 28.8.2024 klo 11–14 Tuomirannassa. Paikalle oli saapunut yli 60 ikäihmistä. Tilaisuuden aluksi Askolan koulun 2A luokan oppilaat lauloivat seurakunnan kanttorin Olga Mäkisen säestyksellä koskettavat kappaleet ”etkö ymmärrä” ja ”mitä mulle vastaat ystäväni”. Kiitos lapsille ja opettajille.

Päivän aikana osallistujat pääsivät testaamaan taitojaan pihaolympialaisissa ja olympialaisten tuntemusta tietovisassa. Pihapelien ohessa nautittiin kauniista Etujärven maisemasta ja pitkospuiden soisesta tunnelmasta. Luontoteema jatkui myös nuotiopaikalla Metsämieli musiikkihetken merkeissä.

Tuomirannan sisätiloissa oli kahvittelun ohessa mahdollisuus tutustua kirjaston palveluihin ja lainata kirjoja kotiinkin vietäväksi. Paikalla olivat myös Eläkeliiton kässäkerho, Tupatuki, Muistiluotsi sekä Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen asiakasohjaajat.

Lämmin kiitos kaikille osallistujille ja päivän järjestäjille Askolan kirjasto, Askolan seurakunta, Eläkeliitto Askolan yhdistys ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialue.

suon halki kulkevat pitkospuut Askolan Nalkkilassa kaksi ihmistä pelaamassa heittopeliä nurmialueella

20.8.2024

Askolan kunta järjestää yhteistyössä Askolan kirjaston, Askolan seurakunnan, Eläkeliiton Askolan yhdistys ry:n ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen kanssa ke 28.8.2024 klo 11–14 askolalaisille ikäihmisille mukavaa yhdessäoloa ja tekemistä syksyisessä luonnossa. Virkistyspäivää vietetään Tuomirannassa, Etujärven rannalla, osoitteessa Jäppiläntie 70, 07500 Askola.

Virkistyspäivä on maksuton kaikille askolalaisille ikäihmisille. Tapahtumassa on kahvitarjoilu sekä pientä suolaista ja makeaa syötävää. Järjestäjät pyytävät tarvittaessa ottamaan oman avustajan mukaan. Kulkemisessa voi hyödyntää asiointi- ja palvelukuljetusta. Kyytitilaus tulee tehdä viimeistään kyytiä edeltävänä päivänä klo 17.00 mennessä. Taxi Peussa puh. 0400 486 515.

Ohjelmassa on mm. pihaolympialaiset, tietovisailua ja metsähenkistä musisointia. Myös eläkeyhdistyksen kässäkerho on mukana. Paikalla voi lisäksi tutustua kirjaston palveluihin, Tupatuen ja Muistiluotsin toimintaan sekä Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen vanhuspalveluiden infopisteeseen.

Askolan kirjasto tuo paikalle pienen kirjavalikoiman, josta osallistujat voivat lainata kirjoja. Kirjastokortti kannattaa siis ottaa mukaan. Kortti voidaan tehdä myös paikan päällä, mutta sitä varten tarvitsee olla mukana henkilöllisyystodistus. Kirjastokortin omistavat voivat samalla päivittää korttitietonsa ja saada PIN-koodin syksyllä avattavaa omatoimikirjastoa varten. PIN-koodia tarvitaan myös verkkokirjastossa asiointia varten.

”Mahtavaa, että pääsemme viettämään jo perinteeksi muodostunutta lämminhenkistä päivää yhdessä. Tuomiranta tarjoaa hienot puitteet luonnossa olemiseen, yhdessä tekemiseen ja ennen kaikkea toisten seurasta nauttimiseen. Iso kiitos kirjastolle, Askolan seurakunnalle, Eläkeliitto Askolan yhdistykselle ja hyvinvointialueelle, että tapahtuma saadaan tänäkin vuonna järjestettyä”, hyvinvointikoordinaattori Johanna Viuhko kiittää.

Lisätiedot:
Johanna Viuhko