poika uimassa uimalasit päässä

Polskuttelemaan luonnonvesiin ja maauimalaan

Takajärvi Askolassa, maisemakuva

Takajärven uimaranta

Takajärven uimaranta on viihtyisä, luonnonmukainen uimapaikka, jossa on myös lapsiystävällinen uima-alue. Hurjapäät voivat harrastaa uimahyppyjä ja nautiskelijat vaikka palvoa aurinkoa isolla laiturialueella. Uimarannan varustuksiin kuuluu pelastusvene, suihkut, pukukopit ja ulkohuussi. Veden laatua valvotaan aktiivisesti ja siitä tiedotetaan uimarannan ilmoitustaululla.

Abbörsjön-järven uimaranta. Maisemakuva

Abborsjön uimaranta

Pieni ihastuttava Abborsjö-järvi kylpee auringossa aina iltapäivästä iltaan saakka. Uimarannalla on huomioitu myös pikkuväki, ja rannassa on iso ja turvallinen alue lasten vesileikkeihin. Muistathan kuitenkin, että on hyvä pitää lapsi käsivarren mitan päässä itsestään. Uimataitoisille löytyy järveltä myös kelluva uimalaituri. Alueella on pukukoppi ja wc. Veden laatua valvotaan aktiivisesti ja siitä tiedotetaan uimakopin ilmoitustaululla.

Valkjärven uimaranta. Maisemakuva

Valkjärven uimaranta

Uimareiden paratiisissa, Valkjärvellä uimareita hellitään. On tilaa ja kaksi rantaa sekä iso laituri. Matkauintikin onnistuu ja sekaan mahtuu isompikin joukko. Lapsille on alueella tilaa leikkiä sekä kiva ranta polskutteluun. Käytössä on viihtyisä laaja nurmialue, pukukoppi ja wc sekä tietysti pelastusvene. Alue soveltuu myös päiväretkikohteeksi.

Askolan kunnan maauimala Monninkylässä. Allas täynnä turkoosin sinistä vettä kesäpäivänäl

Monninkylän maauimala

Vietä kesäpäivä maauimalassa! Monninkylän maauimalassa on ihanan virkistävää pulahtaa uimaan ja rohkeimmat hyppäävät hyppytornista. Lapsille löytyy oma allas, ja alueella on myös kesäkioski, josta voit ostaa pikkupurtavaa, makeisia, jäätelöä ja virvokkeita. Maauimalan alueelta löytyvät hyvät pukukopit, wc ja suihku. Maauimala tarjoaa kesäkauden aikana upeat puitteet myös vesiliikuntaan. Kunta järjestää maauimalassa uimakouluja ja ohjattuja vesiliikuntatunteja. Kesäkauden päättymistä ja koulujen alkamista juhlistetaan maauimalassa näyttävästi erilaisilla tapahtumilla. Katso maauimalan hinnasto, aukioloajat sekä muut tarkemmat tiedot.