Ihmisiä pelaamassa frisbeegolfia metsäradalla Askolassa.

Mukavaa kesätekemistä koko perheelle

Askolan kirkonkylässä voi harrastaa frisbeegolfia 14-väyläisellä metsäradalla.
Tarvittaessa voit vuokrata pelivälineet Askolan pääkirjastolta, joka sijaitsee noin kilometrin päästä frisbeegolfradasta. Vuokrasetti sisältää kolme kiekkoa (putter, middle & driver) sekä ratakartan.

Frisbeegolf lyhyesti

Frisbeegolf on nimensä mukaisesti golfia frisbeellä ja lajin perusperiaate sama kuin perinteisessä golfissa. Laji on yksilölaji, jota kuitenkin pelataan 3-5 hengen seurueissa. Radan suorittamiseen käytetään erilaisia frisbee- eli liitokiekkoja, joita heitetään maalikoriin.

Pelin tavoitteena on radan suorittaminen alusta loppuun mahdollisimman vähin heitoin ja pyrkimys saada tulos golfistakin tutun par-arvon sisään. Ratojen par-arvot vaihtelevat kahdesta viiteen ja ratojen pituudet 50 metristä aina 250 metriin. Aloitusheitto suoritetaan sille merkityltä alueelta ja sitä seuraavat heitot kohdasta, johon kiekko on kulloinkin pysähtynyt. Pelin voittaja on vähimmillä yhteenlasketuilla heitoilla radan suorittanut pelaaja.

Huomioithan pelatessasi väylällä olevat muut ihmiset. Varmista ettei edessäsi ole muita ihmisiä ennen kuin heität. Muut alueella liikkujat eivät välttämättä tiedä olevansa väylällä.

Kuvassa karttapiirros Askolan frisbeegolfradasta
Ratakartta Askola. Klikkaamalla kuvaa saat sen suuremmaksi.

Askolan frisbeegolfradan väyläkartat: Askola_frisbee_golf_vaylat

Voit myös halutessasi tutustua Frisbeegolfin etikettiin ositteessa Frisbeegolfradat.fi

Antoisia pelihetkiä!