nautakarjaa vihreällä laitumella

Laitumelta lautaselle

Ratia Ranch on Askolan Monninkylässä toimiva luonnonmukaiseen viljelyyn ja kotieläintuotantoon erikoistunut tila, jolla on pitkät perinteet niin maanviljelyssä kuin lypsykarjan kasvatuksessakin.

Tänä päivänä Ratia Ranchin laitumilla käyskentelee pääasiallisesti luomuylämaankarjaa, lähes seitsenkymmenpäisenä laumana. Tilan toiminta nojaa vahvasti luonnonmukaisiin, ympäristöä ja eläinten hyvinvointia kunnioittaviin toimintaperiaatteisiin, jossa jokaista eläintä kohdellaan yksilönä. Luontaisen ja rodunomaisen elinympäristön tarjoaminen eläimille lukeutuu näihin periaatteisiin.

Tilan tuotteita myydään suoramyyntinä, pääasiassa ennakkotilauksin. Tilalta on ostettavissa eettisesti ja luonnonmukaisesti kasvatettua ylämaankarjan luomulihaa. Kaikki liha on valmiiksi mureutettua eli raakakypsytettyä parhaan mahdollisen maun ja laadun takaamiseksi.

Tervetuloa Ratia Ranchille!