Askolassa sijaitsevan Uljaan tilan mansikoita.

Maistuvat marjat Askolasta

Uljaan tila tarjoaa mukavaa kesätekemistä koko perheelle Askolan Vakkolassa. Tule poimimaan mansikkaa tai pensasmustikkaa kakun koristeeksi, pakastimeen tai kesäpäivän iloksi!

Uljaan tilalla on mahdollisuus mansikoiden sekä pensasmustikoiden itsepoimintaan, niiden sesonkiaikoina. Mansikka kypsyy kaudesta riippuen kesäkuun lopulla ja on poimittavissa elokuuhun saakka tai niin kauan kuin marjaa riittää. Pensasmustikan satokausi alkaa heinä-elokuussa ja jatkuu syyskuulle. Tilalla viljeltäviä mansikkalajikkeita ovat Bounty, Honey, Jonsok, Lumotar, Rumba, Vibrant ja Sonata sekä päälajike Polka. Pensasmustikkalajikkeita ovat puolestaan Aino ja Alvar.

Poimimaan voi tulla joko oman, mieluisen kokoisen astian kanssa, mutta tarvittaessa sellainen järjestyy myös paikanpäältä. Ennen poimintaa henkilökunta opastaa vieraat pellolle, sopiville poimintapaikoille. Erityisesti kuumana kesäpäivänä itsepoimijan kannattaa varata mukaansa mansikkapellolle auringolta suojaava hattu, aurinkorasvaa sekä raikasta vettä.

Marjoja saa poimia pellolta itselleen sopivan määrän. Poiminnan lopuksi marjasato punnitaan ja hinta muodostuu poimitun marjasadon painon perusteella.

Otathan huomioon, että tilalla on poimijoita toisinaan paljonkin. Tämän vuoksi pyydämmekin ottamaan aina etukäteen yhteyttä tilan väkeen ennen suunniteltua vierailua Uljaan tilalla. Tilan Facebook-sivuilta on myös löydettävissä ajankohtaista tietoa poiminta-ajoista ja marjatilanteesta.

Uljaan tilalta on mahdollisuus myös ostaa tai tilata valmiiksi poimittuja marjoja sovitusti, marjatilanteen mukaan. Paikan päällä sijaitsevasta puodista on myös ostettavista erilaisia mansikasta ja mustikasta valmistettuja tuotteita, kuten mehua ja glögiä.

Tervetuloa Uljaan tilalle!

Askolassa sijaitsevan Uljaan tilan myymälärakennus.