Lämpimästi tervetuloa koko kunnan yhteiseen kesänavaus- ja elämystapahtumaan!

Likellä & Tykönä Askulassa -kesänavaus- ja elämystapahtuma kutsuu sinut torstaina 13.6. klo 15–19 Kohtaamolle viettämään iltapäivää yhdessä muiden askolalaisten kanssa! Tervetuloa vauvasta vaariin. Luvassa on paljon maksutonta tekemistä ja ohjelmaa kaikenikäisille, mutta ennen kaikkea ainutlaatuisia ja hienoja kohtaamisia.

Likellä&Tykönä tapahtumailmoitus. Sama ohjelmasisältö tekstimuodossa linkin takana.

Palkittu taikuri Kimmo Erkkilä kiertää yleisön joukossa hämmästyttäen ja kummastuttaen klo 15.30–18.30. Varsinainen show alkaa klo 17.30. Kimmo taikoi itselleen kolmannen sijan vuonna 2012 käydyissä ravintolataikuuden SM-kilpailuissa. Hänen mysteeritemppujaan pääsi ihmettelemään myös Neljän tähden illallinen -ohjelmassa.

Eläinkuusikon terapiakoirat Unto ja Mauno sekä Metsäkasteen alpakat tulevat rapsuteltaviksi klo 16–18. Poniratsastusta on klo 17–19. Pyllähdyksiltä, törmäyksiltä tai naurunremahduksilta tuskin vältytään, kun sumopainijat asettuvat pehmustetuissa puvuissaan leikkimieliseen kisaan. Pomppulinnan lisäksi nuoremmalle väelle on tarjolla pelejä ja kasvomaalausta. Piipahda myös tutustumassa Askolan pelastusaseman paloautoihin. Ikäihmisten suosikkia, bingoa pelataan klo 16–17.

Kohtaamossa toimiva Askolan kuvataidekoulu järjestää kävijöille toimintaa koko iltapäivän ajan. Myös kunnanviraston ja Tupatuen esittelypisteet ovat avoinna koko tapahtuman ajan. Tule tervehtimään kunnan edustajia ja keskustelemaan sinulle tärkeistä asioista. Saat halutessasi tietoa vaikkapa aktiivisuusrahasta, sen ideasta ja hakemisesta tai kunnan kesän liikuntatapahtumista. Turvallisesti kotona – Tupatuki-hankkeen projektikoordinaattori Maria Ainola on puolestaan paikalla esittelemässä Tupatuen toimintaa.

Huom. Kaikki päivän ohjelmanumerot ovat maksuttomia! Myynnissä sen sijaan on grillimakkaraa, kahvia, virvokkeita ja arpoja. Varaathan käteistä mukaan arpoja ja kahvilaostoksia varten! Arpojen voittovarat ohjataan lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukemiseen.

Tervetuloa viettämään ikimuistoista iltapäivää Askulaan!

Lisätiedot: viestintä- ja tapahtumakoordinaattori Pirjo Lokka

ps. Likellä & Tykönä Askulassa on Askolan omaa murretta, joka vapaasti ”suomennettuna” tarkoittaa ”Lähellä & Luona Askolassa”.

Pysäköinti

Huom! Invapysäköinti Kohtaamolla (Askolantie 33)

pysäköintikartta 13.6. kesätapahtumaan liittyen