kanootteja järvellä, ihmisiä melomassa

Melominen on kivaa

Kulttuurihistoriallisesti merkittävä Porvoonjokilaakso tarjoaa melojalle paitsi ihastuttavat maisemat, myös haastetta koskien kuohuissa. Porvoonjoesta melontakohteena saat tietoa Retkipaikka.fi:stä.

Vuokraa kanootti

Melonnasta kiinnostuneet voivat vuokrata kanootteja Askolan kunnan vapaa-ajan toimesta toukokuusta lokakuuhun. Kanootteja on vuokrattavissa yhteensä 6 kappaletta, trailerin kera tai ilman. Mikäli mielessäsi on melontakohde muualla, kanootit ovat helposti liikuteltavissa myös muualle trailerilla. Vuokrahintaan sisältyvät melat ja pelastusliivit.

Hinnasto

• Yhden kanootin vuokra 30 €/vrk.
  • Koko trailerin vuokra 75 €/vrk (sis. 6 kanoottia).
  • Viikonloppuvuokra koko trailerista 95 € (pe klo 11.00 – ma klo 10.00).

Kanoottien vuokra-ajat

• Arkisin klo 11.00 alkaen ja palautus viimeistään seuraavana päivänä klo 10.00 mennessä.
  • Viikonloppuvuokra pe klo 11- ma klo 10.

vihreitä kanootteja trailerin päällä

Melontaretkelle järvimaisemaan

Tasaisempaa menoa löytyy lukemattomista Askolan järvistä – maisemista tinkimättä. Hyviä järvimelontakohteita ovat esimerkiksi Askolan itäpuolella sijaitseva Tiiläänjärvi.

Myös Tampin kartanon mailla sijaitseva idyllinen pieni Kylänpäänjärvi sopii oivallisesti kajakkimelontaan ja erityisesti aloittelijoille. Tampin kartano tarjoaa vuokralle kaksi kajakkia.

kaksi sinistä kajakkia järvenrannalla