Askolan kunnan tonttihuutokauppakampanja käynnistyi

Askolan kunnan tonttihuutokauppakampanja käynnistyi pe 12.4.2024 klo 12. Ensimmäinen myyntiin tullut kohde on omakotitontti Monninkylässä.

Kunnan tonttihuutokauppakampanja alkoi Monninkylässä sijaitsevan asuintontin huutokaupalla pe 12.4.2024 klo 12 alkaen. Oman huutonsa voi antaa valtakunnallisella huutokaupat.com-verkkosivustolla osoitteessa: Huutokaupat.com-verkkosivuilla

Myytävänä on Lumpeenkukka-niminen tontti Askolan Monninkylän Santatöörintiellä. Tontin koko on 1495 m² ja sillä on rakennusoikeutta omakotitalolle ja talousrakennukselle yhteensä 299 kerrosneliön verran. Huutokauppa päättyy 23.5. 2024 klo 15. Lopullisen päätöksen tontin myynnistä tekee Askolan kunnanhallitus 29.5.2024 kokouksessaan.

ilmakuva Askolan Monninkylän omakotitaloalueesta, jossa punakattoisia rakennuksia. Yksi tonteista merkitty punaisella viivalla.
Huutokaupattava tontti sijaitsee Monninkylässä lähellä palveluita ja luontoa. Tontti merkitty kuvaan punaisella.

”Tervetuloa Askolaan! Haluamme tarjota maaseutumaisemista omaa kotia etsiville edullisen vaihtoehdon. Samassa paketissa tulevat kaikki Monninkylän lähipalvelut uusille asukkaille. Porvoo, Helsinki ja Lahti ovat vain kolmen vartin ajomatkan päässä”, innostaa kampanjaa valmistellut elinvoimapäällikkö Heikki Pietarinen tulevia rakentajia huutamaan.

Kampanjan taustalla on Askolan kunnanvaltuuston 18.3.2024 tekemä päätös kolmen asuintontin ja kolmen yritystontin huutokaupasta vuoden 2025 loppuun mennessä. Askolan kunnanhallituksella on päätösvalta hyväksyä tai hylätä huutokaupassa tehty korkein tarjous sekä tehdä tontista kaupat.

Mahdollisesti hyväksytyn tonttihinnan lisäksi ostajan maksettavaksi tulee tontin lohkomiskulut, vesi- ja viemärilaitoksen liittymiskulut voimassa olevien taksojen mukaisesti sekä varainsiirtoveron ja lainhuudon hakemiseen liittyvät kustannukset. Huutokaupattavaa tonttia ei voi vuokrata.

Lisätietoja: Heikki Pietarinen