Mosaiikkipaja Askolan kirjastossa ma 19.2. klo 17-19

koristeellinen kuva

Mosaiikkipaja: ma 19.2.2024 klo 17-19
Laastipaja: ke 21.2.2024 klo 17-18 (vain mosaiikkipajaan osallistuneille)

UPCYCLED-kiertueen mosaiikkityöpajassa annamme rikkinäiselle keramiikalle uuden elämän mosaiikkitöiden muodossa. Työpajassa tutustumme mosaiikin tekemiseen valmistamalla pienen työn. Työskentelyssämme käytämme hylättyjä ja rikkimenneitä astioita. Opimme tekemään mosaiikkitöitä, saamme vinkkejä tekniikan hyödyntämiseen eri projekteissa ja ihmettelemme mosaiikin mahdollisuuksia.

Työpaja on maksuton eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Käytössäsi on kaikki tarvittava materiaalit, voit tuoda mukaasi rikkimenneitä astioita. HUOM! Mosaiikkipajassa valmistamme mosaiikkityön ilman laastia, työ on kaunis myös näin. Voit jättää työsi kirjastolle kuivumaan ja osallistua laastipajaan, jossa levitämme työhön laastin ja työstä tulee kestävämpi. Työpajat ohjaa keramiikan artesaani Emma Lavonen.

Upcycle tarkoittaa uusiotuottamista. Siinä tehdään käytöstä poistuneesta tavarasta kaunista käyttötavaraa ja taidetta. Monesti itse huolella tehdystä esineestä tulee erityisen arvokas ja tärkeä.